
Ο τρομερός Gakkin παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο HeartbeatInk Tattoo Magazine. Ο ιδιοφυής Ιάπωνας tattoo artist, αποτελεί ένα από τα κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας tattoo σκηνής τα τελευταία χρόνια, ενώ παραμένει μετριόφρων. Με βάση του πλέον το Άμστερνταμ, μας μίλησε για τα πρώτα του βήματα, το freehand tattoo style του, τις επιρροές του, τη συνεργασία του με τον Nissaco, τους λόγους για τους οποίους άφησε πίσω του την Ιαπωνία, καθώς και την αντιμετώπιση του τατουάζ στην κοινωνία της Ιαπωνίας του σήμερα.
Συνέντευξη: Ινώ Μέη.
Πότε ξεκίνησες να κάνεις tattoo και πώς μπήκες στο χώρο;
Η πρώτη μου εμπειρία με το τατουάζ έγινε όταν ήμουν δεκαεπτά. Το έκανα σε ένα φίλο μου, στο σπίτι μετά το σχολείο. Δεν πίστευα όμως ότι τότε ήθελα να γίνω επαγγελματίας καλλιτέχνης τατουάζ.
Υπήρξες apprentice και αν ναι για πόσα χρόνια;
Δεν θυμάμαι πόσο καιρό ήταν, γιατί δούλευα με τον μέντορά μου για πολλά χρόνια. Πάνω από δέκα χρόνια. Χρειάστηκαν έξι μήνες για να αποκτήσω τον πρώτο μου πελάτη.
Ακολούθησες το παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο μαθητείας;
Ναι και ήταν πολύ αυστηρό. Καθόλου διακοπές, δουλειά επτά ημέρες την εβδομάδα, δουλεύοντας δεκαπέντε ώρες την ημέρα και σχεδιάζοντας τουλάχιστον πέντε ώρες κάθε μέρα. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το κάνω ξανά…
Το freehand στυλ σου είναι σίγουρα μοναδικό. Πώς θα το περιέγραφες;
Θεωρώ ότι το freehand είναι ο ευκολότερος τρόπος για να κάνω το σώμα των πελατών μου όμορφο. Το σώμα δεν είναι επίπεδο, είναι πάντα στρογγυλό. Τα τατουάζ πρέπει να φαίνονται καλά από όλες τις οπτικές γωνίες, όταν οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν μεγάλα τατουάζ. Έτσι επέλεξα τον τρόπο να σχεδιάζω κατευθείαν στο σώμα. Ωστόσο, πρόσφατα έχω χρησιμοποιήσει stencil, όταν έκανα κάποια κομμάτια με πολλές λεπτομέρειες!
Πώς έχει εξελιχθεί το στυλ σου όλα αυτά τα χρόνια;
Παλαιότερα, μου άρεσε πολύ η λεπτομερής δουλειά, αλλά τα τελευταία χρόνια, έχω επικεντρωθεί στο να την κάνω πιο απλή και να επιλέγω κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο για να δουλέψω. Για παράδειγμα, δεν ενδιαφέρομαι για ανθρώπινα μοτίβα όπως Γκέισες, Σαμουράι κ.λπ.
Κάνεις πολλά tattoos μεγάλης κλίμακας, καθώς και full bodies. Γιατί νομίζεις ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να καλύψουν το σώμα τους με τατουάζ, σε τόσο μεγάλη έκταση;
Όλοι θέλουν να αλλάξουν, είναι σαν μεταμόρφωση. Δεν είμαι ο tattoo artist που μπορεί να κάνει μικρά τατουάζ πολύ καλά, αλλά μπορώ να αλλάξω το σώμα των πελατών μου, όπως δεν έχεις ξαναδεί. Τη δεδομένη στιγμή, επικεντρώνομαι στη δημιουργία ωραίων σχημάτων με βάση το σώμα.
Δουλεύεις περισσότερο πάνω σε άνδρες ή γυναίκες;
Υπολογίζω ότι ενενήντα τοις εκατό είναι άνδρες. Δεν έχω τόσες πολλές γυναίκες πελάτισσες τελευταία.
Γιατί νομίζεις ότι οι γυναίκες είναι τόσο λίγες σε σύγκριση με τους άνδρες;
Ίσως φαίνεται λίγο «βαρύ» για τις γυναίκες..; Δεν γνωρίζω!
Πως είναι οι Ευρωπαίοι πελάτες σε σχέση με τους Ιάπωνες;
Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές, ανάμεσα στους Ευρωπαίους και στους Ασιάτες πελάτες μου. Οι περισσότεροι είναι πολύ συμπαθείς και ανοιχτόμυαλοι προς εμένα. Η μόνη διαφορά όσον αφορά στο tattooing, είναι το χρώμα του δέρματος, αφού ορισμένα δέρματα είναι πιο ανοιχτόχρωμα και άλλα σε πιο σκούρους τόνους.
Εκτός από τις προφανείς ιαπωνικές αναφορές, τί άλλες επιρροές έχεις;
Συνήθως μου αρέσει η φύση. Βλέπω το νερό, τον άνεμο, τη βροχή, τον ουρανό, τα φυτά, όλα γύρω μου. Αυτές είναι οι βασικές μου εμπνεύσεις τώρα. Καθώς και τα ταξίδια!
Ποιοι tattoo artists σε έχουν επηρεάσει;
Ο Gotch, ο Guy Le Tatooer και ο Nissaco. Μου αρέσουν επίσης οι Zumiism, Jeroen Franken, Hanumantra, Gordoletters και Noko (σ.σ. η εντεκάχρονη κόρη του) και πολλοί άλλοι! Υπάρουν πάρα πολλοί καλοί καλλιτέχνες και είναι δύσκολη η επιλογή.
Ποιο είναι πιο σημαντικό όταν πρόκειται για το tattooing, το ταλέντο ή η τεχνική που έρχεται με την εμπειρία;
Νομίζω ότι χρειαζόμαστε και τα δύο.
Πως προέκυψε η συνεργασία σου με τον Nissaco;
Γνώρισα τον Nissaco πριν από τουλάχιστον είκοσι χρόνια. Στην αρχή ήταν πελάτης μου. Μετά ξεκίνησε σαν apprentice στο tattoo shop που δούλευα. Περνούσαμε πολύ χρόνο μαζί, δουλεύοντας, ζωγραφίζοντας, κάνοντας tattoo, καθαρίζοντας και φροντίζοντάς τα αφεντικά μας και φυσικά τα πίναμε παρέα. Έτσι γίναμε πολύ καλοί φίλοι. Κατά τη διάρκεια ορισμένων tattoo conventions, κάναμε κάποια κομμάτια μαζί, κυρίως μεγάλης κλίμακας. Συνεργαζόμαστε ακόμα κι έχουμε ξεκινήσει άλλο ένα μεγάλο project. Ανυπομονώ να σας το παρουσιάσω όταν θα ολοκληρωθεί!
Πέρα από το tattooing, ασχολείσαι και με άλλες μορφές τέχνης;
Η αλήθεια είναι πως όχι. Μου αρέσει η ζωγραφική και μερικές φορές ζωγραφίζω στο σπίτι, αλλά το tattooing με ενθουσιάζει πολύ περισσότερο.
Ποιους Ιάπωνες ζωγράφους ή καλλιτέχνες θα συνιστούσες στους λάτρεις της Ιαπωνική εικονογραφίας;
Οι αγαπημένοι μου Ιάπωνες ζωγράφοι είναι οι Hasui Kawase, Ohara Koson, Jakuchu Ito, Imao Keinen, Fuyuko Matsui και Suehiro Maruo.
Γιατί εγκαταλείψατε την Ιαπωνία το 2016;
Είχα σκεφτεί να μετακομίσω μετά το 2011, όταν συνέβη το ατύχημα της Φουκουσίμα. Ένιωσα ότι η Ιαπωνία δεν ήταν ασφαλής για την οικογένειά μου. Είχα την επιλογή να μετακομίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α., αλλά επέλεξα το Άμστερνταμ για να δημιουργήσω το δικό μου στούντιο.
Γιατί επέλεξες την Ολλανδία ως βάση σου;
Αγαπώ το Άμστερνταμ. Δεν είναι ούτε πολύ μεγάλο, ούτε πολύ μικρό. Οι άνθρωποι είναι ανοιχτόμυαλοι και υπάρχει επίσης πολύ πράσινο. Νομίζω ότι το Άμστερνταμ είναι μια από τις καλύτερες πόλεις της Ευρώπη, για κάποιον που μιλάει Αγγλικά.
Ποια είναι η αντιμετώπιση του τατουάζ στην κοινωνία της Ιαπωνίας του σήμερα; Γιατί πιστεύεις ότι παραμένει τόσο ταμπού…;
Πραγματικά δεν ξέρω πώς είναι η κατάσταση στην Ιαπωνία τώρα. Πριν από μερικά χρόνια, είδα τα ακόλουθα νέα: "Το Επαρχιακό Δικαστήριο στην Οσάκα έκρινε ότι ένας tattooer παραβίασε το νόμο επειδή έκανε τατουάζ χωρίς ιατρική άδεια". Τι;;; Αυτό είναι εντελώς ανόητο. Ήταν μια μεγάλη έκπληξη. Σε άλλες χώρες, οι καλλιτέχνες συνεργάζονται με τις τοπικές κυβερνήσεις και τους γιατρούς για να καθορίσουν κατευθυντήριες γραμμές και κανονισμούς. Φυσικά έχω άδεια για tattoo στην Ολλανδία. Αυτό που κάνω δεν είναι παράνομο. Αλλά αν πάω να εργαστώ στην Ιαπωνία, θα θεωρηθώ εγκληματίας, επειδή δεν έχω άδεια γιατρού. Ποιος θα γίνει καλλιτέχνης τατουάζ, μετά την αποφοίτησή του από την ιατρική σχολή…; Δεν καταλαβαίνω γιατί οι Ιάπωνες σκοτώνουν την ίδια τους την tattoo κουλτούρα...
Δεν με πειράζει αν δεν τους αρέσουν τα τατουάζ, γιατί αυτό είναι απλά επιλογή τους. Δεν χρειάζεται να τους αρέσουν. Αλλά τουλάχιστον πρέπει να αποδεχτούν το γεγονός, ότι στην Ιαπωνία υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τα tattoos.
Είναι η κόρη σου η μόνη μαθητευόμενή σου;
Ναι, είναι η μόνη μαθητευόμενή μου. Μέχρι στιγμής έχει κάνει κάποια τατουάζ ως πρακτική, αλλά δυστυχώς δεν θα αναλαμβάνουμε πελάτες, μέχρι να γίνει δεκαοκτώ χρονών. Μέχρι τότε, θα κάνει tattoo μόνο σε σιλικόνη και θα ζωγραφίζει κάθε μέρα.
Τι σημαίνει "Gakkin";
Δεν σημαίνει τίποτα. Είναι απλώς ένα ψευδώνυμο, από τότε που ήμουν παιδί.
Πώς βλέπεις το μέλλον του tattoo κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τον COVID-19;
Δεν έχω ιδέα τι θα συμβεί. Κανείς δεν ξέρει. Ελπίζω ότι όλα θα είναι εντάξει σύντομα.
Tattoo work photographs courtesy of Gakkin.